20 Nisan 2013 Cumartesi

MÜSTAKBEL ANNE KUŞ


Hepinize keyifli bir hafta sonu dilerim ! 

Sabah erken kalktım, ki genellikle öyle yaparım. İlk işim mutfak penceresinden dışarı bakmak olur, nitekim gene baktım. Hava nasıl, ben uyurken dışarıda yeni bir şey olmuş mu ?

Son birkaç gündür hava hep kapalı, soğuk, ara ara çiseliyordu. Böyle havaları hiç sevmem. Bulutlar birikti mi, şakır şakır yağsın, hatta mümkünse çıkıp sırılsıklam oluncaya kadar dolaşayım, bayılırım. Yok yağmayacağım diyorsan da çekil pırıl pırıl güneş çıksın.

Neyse bugün  bulutlar çekilmeye karar vermişler galiba. Kafamı uzattım, oohhhh tertemiz ılık bir hava. Cumartesi günü ve sabah erken olunca sokaklar bomboş. Tam bu sırada bir saksağan, siyah-beyaz kuyruk ve kanatları açık bir şekilde süzülerek karşıdaki apartmanın kapısının önüne kondu. Yiyecek bir şey buldu diye düşündüm. Ben etrafa bakınırken birkaç defa gidip geldiğini fark ettim.

Şehir içinde pek görünmezler, fotoğrafını çekeyim dedim. Dikkatli bakınca, oradaki paspası didiklediğini anladım. Kopartabildiğini  götürüyor ve tekrar geliyordu. Hmmmm, yuva yapıyor demek...







Müstakbel anne kuşa kolaylıklar diliyorum. Bunlar da netten bulduğum saksağan fotoğrafları. Kargalarla akrabalıkları var ama görüntüleri biraz daha albenili.






Sevgili Nurdan Hanım'dan öğrendim ki Ukrayna' da da saksağan aynı isimle biliniyormuş. Ne ilginç, değil mi. Hatta Ukrayna'nın başkenti Kiev'de Saksagan caddesi  varmış. Hemen bu caddeden bir fotoğraf bulup yazımın altına ilave ediyorum. Kapının önündeki paspastan başlayıp nerelere geldik, gördünüz mü :)



14 yorum:

  1. Saksağanlar gerçekten şehirlerde dolaşmazlar pek. Bu gariban ya şehirde doğdu korkmuyor ya da çok toy yuvası konusunda doğru yeri seçmiyor. Yine de bu kareleri oluşturduğu ve gözlerimize keyifli bir görsel dizini sunduğu için ona da size de teşekkürler.Özellikle açık kanatlı haliyle nasıl güzel tüylere sahip olduğunu gösterip bir kez daha hayran bıraktı kendisine.

    İçten sevgiler

    Gereksiz bir not : Saksağan Ukrayna'da da saksağan olarak biliniyor. Kiev'de şehir merkezinde Saksağan Caddesi bile var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'daki martının hikayesini bilirsiniz, bu saksağan da o martı gibi adresi şaşırmış, kimbilir nasıl bir sebeple.
      Ukrayna 'da da bu kuşun aynı isimle bilinmesi çok ilginç, kaynak aynı olmalı. Bu bilgi ve katkı için çok teşekkürler ve hemen yazıma ilave edip zenginleştirdim.

      Sevgilerimle

      Sil
    2. :D Benim gereksiz not, keyifli bir katkıya dönüşmüş meğer :D

      Sevgili Nowacraft bravo; size hayranlık katsayım katlanarak artıyor - Not: Bu gerekli bir dip not!

      Sil
    3. :)) Aman estağfurullahla birlikte teşekkür ederim :)
      Sizin gibi bilgi birikimi, hayat ve seyahat tecrübesi zengin, gerçekten değer verdiğim bir insandan böyle sözler duymak iyi geliyor.

      Asıl püf noktaları bazen gereksizmiş gibi görünebilir. Veya çok iyi bildiğimiz bazı şeyler bize çok sıradan görünürken bilmeyenler için maden olabilir.

      Ben öğrendiğim her yeni bilgiye kazanç gözüyle bakıyor ve seviniyorum. Bu yaşımda hala diyeceğim ama ne varmış yaşımda da derim arkasından. İyisi mi uzatmayayım.

      İyi geceler...

      Sil
  2. Kuşları severim. Birde balkonları kirletmeseler:) Mutlu hafta sonları sanada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikenleri var diye güllerden vaz geçebilir miyiz ?
      Sevgilerimle

      Sil
  3. Şimdi efenim, ben bu Magpie kuşlarını İngiltere de öğrendim, Türkiye ye dönüşte saksağan ismi de pek hoşuma gitti. Şehir içinde maalesef Karga lar yüzünden ( ki onları da çok severim) pek kalmadılar amma hala şehre yakın semtlerde görülüyorlar.

    Harika bir paylaşım, teşekkürler.

    Hayvanlara aşık anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvanları sevenleri ben de çok severim :)
      Kendimizi hayvanlardan, genel olarak doğadan ayrı tutmamamız gerektiğine inanıyorum. Çünkü dünya bir bütün olarak var.

      Vakit ayırdığınıza çok sevindim.

      Sil
  4. Harikaymış, ne güzel paylaşmışsınız, detaylar benim de ilgimi çekti doğrusu, bu güzel paylaşım için teşekkürler. Sevgiler, bir de Nurdan Hanımları ziyaret edeyim, isabet oldu:)..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırabilsek kim bilir ne ilginç bilgiler var.Üstelik birçok olay ve durumun birbirleriyle kesişen birçok noktaları da oluyor.
      Ziyaret için teşekkürler :)

      Sil
  5. Oldukça korktugum bır cıns kus karga saksagan hatta güvercin niye bilmiyorum çok ürküyorum. Hele o kargaları bir arada görmeyeyım tuylerım dıken dıken oluyo:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük yaşlardayken yaşadığınız bir olay veya konuşma sizi etkilemiş olmalı. Benim de öyle sebebini bilmediğim (korku demeyeyim) tedbirlerim vardır. Bir de A. Hitchkok'un Kuşlar filmi de var...

      Diğer taraftan, güvercinler için o kadar olmasa da, kargalar gerçekten nispeten zeki hayvanlar. Biraz da iri ve güçlü oldukları için yerine göre kedi köpek gibi hayvanlara da kafa tutabiliyorlar.

      Bu samimi ve güzel katkınız için çok teşekkürler.

      Sil
  6. çok başarılı bir paylaşım olmuş.
    Kuş İsimleri yöneticisi olarak başarılarınızın devamını diliyorum. Tags: erkek Kuş İsimleri - dişi Kuş İsimleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve vakit ayırıp yorum yazdığınız için çok teşekkürler.

      Sil

İçinizden nasıl geliyorsa.