2 Mart 2014 Pazar

TİYATRODAKİ "MÜNASEBETSİZ"

Geçen akşam tiyatroya gittik. Eskişehir 
Şehir Tiyatrolarının " Açık aile " oyununa.
Şansımıza yerimiz iyiydi, önden 3. sıranın ortalarındaydık. 
Çok geçmeden ışıklar karardı, müzik sesi yükseldi ve bordo kadife perde açıldı.

Sahnede bir evin oturma odası vardı.
Karı - koca kavga etmişler, kadın kendini banyoya kilitlemiş, adam kapıyı yumrukluyor. Önce kızgınlıkla, sonra tedirginlikle ve giderek artan endişeyle...
Önümdeki koltukta oturan kadın hafif sesle güldü. "Herhalde benzer bir anısı var." diye aklımdan geçirdim.

Adam sahnede telaşla bağrıp çağırmaya devam ederken önümdeki kadın bu sefer pufkurarak gülmeye başladı. "Ay sinirlerim bozuldu."diyor ve kahkahaların arkası kesilmiyordu. "Ne münasebetsiz insanlar var!" dedim içimden. 
İş bu kadarla kalsa iyi, kadın artık ayağa kalkmış sahnedeki oyuncuya laf atıyordu. "Eyvah, kadın delinin teki çıktı. Birileri bunu dışarı çıkarsa." diye artık iyiden iyiye tedirgindim. "Etrafına da zarar verir mi?" diye aklımdan geçerken sağında ve solunda oturanlara gözüm kaydı. İkisi de iki ayrı yana yatmışlar ve iyice ufalmışlardı sanki.
Tam bu sırada, onların bu hali kadının da dikkatini çekti. Bir an durakladı, önce birine, sonra öbürüne döndü ve "Oyuncuyum ben, korkmayın! Ah yazık, bu ikisinin ödü koptu." dedi. Sonra da Himen edası ve"Işık!" nidasıyla tam üzerinde bir spot ışığı yandı. Ohhhh, çok şükür deli filan değilmiş...
Meğer elinde biletiyle aramızda oturan, oyunun başrol oyuncularından biriymiş.  Son yıllarda piyesler sahnelenirken çeşitli interaktif yöntemler kullanılmasına defalarca şahit oldum ama yine de boş bulunmaktan kurtulamadım işte. Böylece yüksek doz peşin adrenalinle başlayan oyunda tempo hiç düşmedi.
Haller Gençlik Merkezi - Eskişehir

12 yorum:

  1. aaa diyerek bir solukta okudum:))))
    neyse düşündüğüm gibi değilmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Hatice hanım, neyse ki benim düşündüğüm gibi de değilmiş :)

      Sil
  2. Hahaha ben de önce kızarak okudum ama sonuna kadar gelince koptum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D O yüzden, resmin tamamını görmeden hüküm vermeyin, derler ya.
      Vakit ayırıp sonuna kadar okuduğun için teşekkürler .

      Sil
  3. ozlemisim eskisehiri univ.mezun olali hic gitmek nasip olmadi.
    tiyatroda bu tarz oyunlar bazen oluyor bende bi kez buna benzer bi olayi yasamistim.insan saskin oluyor :)
    sevgilerimi biraktim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmeyeli kaç yıl oldu bilmiyorum ama Eskişehir son zamanlarda çok değişti ve güzelleşti. Üstelik bu süreç devam ediyor. Mesela son aylarda Mumya müzesi, Akvaryum, öncesinde Uzay Bilimleri Merkezi açıldı. Bir Eskişehir'li olarak, Anadolu'nun ortasındaki bu şehrin bir gün gelip de turistik bir yer olacağını hiç düşünemezdim. Adım başı heykelleri, Porsuk'taki gondollarıyla ve bence en önemlisi 24 saat canlı olmasıyla yaşanası bir yer oldu.
      Bir gelin, görün bence.
      Sevgilerimle

      Sil
    2. 2005den beri gelmedim gelemedim.ama tramvaya yetistim bicok kez binmek nasip oldu.4 yil kaldigim bu guzel sehirde hep guzel insanlarla tanistim.ogrenciyiz diye kol kanat acan cok olmustu.kendimce gelmeyi niyet ediyorum ama kısmet artik...

      Sil
    3. Niyet varsa biraz da hareket lazım :) Haberim olursa ağırlamak isterim.
      Sevgilerimle

      Sil
  4. okumaya başladığımda senin yerine koydum kendimi, aynı şeyleri düşünmeye başlamıştım. bu kadar da olmaz diyordum. oyunculardan biri olmasın dedim ve doğruymuş. seviyorum seyircilerin arasında başlayıp sahneyde devam eden oyunları. ama senin için güzel bir anı olmuş:))
    sevgiler kucak dolusu nowa'cım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, hoş bir anı oldu benim için :)) Türlü interaktif oyunlara şahit olmuştum ama yine de gafil avlandım :)))

      Sil
  5. Nowa Hanım valla sonuna kadar merakla okudum ben de endişelendim ne saygısızlar var diyeee ama kahkalara boğuldum şimdi:)))) çok eğlenceli bir oyuna benziyor ben de en kısa zamanda gitmeliyim:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melis'çiğim cidden tavsiye ederim, çok eğlenceli bir oyun. Temposu hiç düşmüyor. Zaten bu sezonun tek yeni oyunu bu. Yani geçen yıl seyrettiysen, bu yıl aynı oyunlar devam ediyor.
      İçten yorumun içn çok teşekkürler.
      Sevgi,lerimle

      Sil

İçinizden nasıl geliyorsa.