7 Aralık 2013 Cumartesi

ESKİŞEHİR BUGÜN İLK KARLA BULUŞTU


Bu kışın ilk karı yağdı! Kışı, soğuğu, buz tutan yolları çok sevdiğimi söyleyemesem de, her mevsimin olması gerektiği gibi yaşanmasından yanayım. Her mevsimin doğaya, insanlara inanılmaz katkısı var.
Karın tadını çıkarmak için sokaklara çıktık.Lapa lapa yağan karın altında yürümek ayrı zevk.
Espark'ın bahçesinde, hep 19 yaşında kalacak Ali İsmail Korkmaz da avuçlarını açmış, kar taneciklerinin ellerine konmasını gülümseyerek seyrediyordu.
İçeride ise yılbaşı dekoru muhteşem hazırlanmıştı. Geyiklerin çektiği kızakta sallanan Noel Baba'ya karşı güzel bir yemek yedik. Sonra da sinemada Açlık oyunları 2 filmini seyrettik, nasıl bir tezat...
Çıktığımızda kar yağışı kesilmiş ama kaldırımlar buz tutmuştu. İlerleyen saatlerde ise bütün sokaklar duvardan duvara pufuduk beyaz halılarla kaplandı.
Evi olmayanların, evi olup da ısıtamayanların, dışarıda çalışanların, nöbet tutan askerlerin, sokak hayvanlarının Allah yardımcısı olsun.

26 yorum:

  1. keyfini çıkarın kar yağışı çileye dönüşmediği sürece harika oluyor. biz beklemedeyiz ama çile kısmı en çok korktuğum kısım malum İstanbul trafiği :(( keyifli bir kış sezonu dilerim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman aman, İstanbul'da yağmur bile yağsa trafik felç oluyor, kar yağdığında daha beter. Ben de kışın, karın hep güzel taraflarını görmenizi ve yaşamanızı dilerim.
      Sevgilerimle

      Sil
  2. Karı özlemiştik iyi ki yağdı..Büyük şehirlerde yaşamı zorlaştırsa da doğanın devamı için gerekli..Sizde iyi yapmışsınız karın keyfini çıkarmışsınız..Keyfiniz daim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, Türkan Hanım. Doğa, kendi dengeleri içinde en doğrusunu oluşturuyor. Ama dediğiniz gibi büyük şehirlerde daha çok zorlukları görülüyor.

      Sil
  3. Çok özledim Eskişehir i :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Eskişehir'li misiniz, burada mı okudunuz bilmiyorum ama bir şekilde yolunuzun buralardan geçtiği anlaşılıyor ve özlemekte çok haklısınız. Yine gelin, her zaman bekleriz :)

      Sil
    2. Eskişehir liyim 2 ay oldu Eskişehir den ayrılalı :(

      Sil
    3. Daha çok tazeymiş...
      Yıllar önce başka bir şehre tayinim çıkmıştı. Uzun zaman, yolda gördüğüm İsmail Ayaz, Buzlu otobüslerinin arkasından hüzünle bakmışlığım vardır. O yüzden sizi gayet iyi anlayabiliyorum.
      Sevgilerimle

      Sil
  4. Eskişehir'i görmeden şöhretini duyarak hayran kaldım.Avrupadaki bir şehir görüntüsüne sahip.Kar da çok yakışmış bu güzel şehre.
    Allah, Hz. ibrahim'e bile evlat acısını yaşatmadı İsmail'i ona bağışladı ,ama ne yazık ki insanoğlu ismail korkmaz'ı annesine çok gördü.İsmailler korkmuyor ,kaderi kurban edilmek oluyor demek.Allah annesine sabır versin.
    Allah, sevdiklerimizi bize bağışlasın ,kin ve öfkeden kudurmuş insanlardan sevdiklerimizi korusun.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh, şükür kavuşturana !
      Filiz Hanımcığım, satırlarını yeniden görmek ne güzel ve Ali İsmail'i fark edip veya önem verip yazan ilk sen oldun. Tam da sana yakışan tarzınla... Ali İsmail Eskişehir'de hep yaşayacak ve hep 19 yaşında bir genç olarak kalacak. Burada herkes onu biliyor ve davasını takip ediyor. Bütün dualarına da benden kocaman bir AMİN !
      Filiz Hanımcığım, Eskişehir'e gel, kendi gözlerinle gör, her zaman başımın üstünde yerin var.
      Annene de selam ve sevgilerimle.

      Sil
    2. Çok teşekkürler :)
      Bir mucize olursa gelirim Eskişehir'e , neden olmasın. Düşüne düşene yolum oraya düşer belki.
      Sevgili Nowacraft,bu fotoğraflarda siz var mısınız efenim ?Şu gri hırkalı hoş hanım siz misinin yoksa ??
      sevgi ve selamlar ...

      Sil
    3. Ha ha ! Fotoğrafı kendim çekmeme rağmen kimmiş bu gri hırkalı hoş hanım diye hemen bakmaya gittim :)) Ah Filiz hanımcığım, ben o yaşları geçeli çok oldu ...hanım da hoşmuş gerçekten :))
      Hani derler ya; Unumu eledim, eleğimi astım, durumundayım. Ammaaaa eleği bıraktım başka aletlere el attım demek daha doğru olur :)
      Mucize olarak gördüğümüz çok şey aslında pekala oluyor. Ama çoğu zamana bağlı ve insan ömrü göreceli olarak kısa kalıyor, o yüzden bize imkansız gibi görünüyor.
      Mesela ben de İzmir'i hiç görmediğim halde çok severdim ve adı geçtiğinde hep iç geçirirdim. Yıllar geçti, oğlum büyüdü, tayini İzmir'e çıktı şimdi ben yılda birkaç defa İzmir'e gidiyorum... İşte böyle Filiz Hanımcığım, sen düşünmeye ve evrene göndermeye devam et, elbet olur :))
      Sevgilerimle

      Sil
  5. seviseni Eskisehır.güzel gunler yasattin bana.özlüyorum da bir o kadar.yine gelsem 95-99 yillarina gitsem .Ayyy neler vermezdim.Kar çok yakışır sana bilirim.ama ben en çok mayısıni severim senin.
    ne güzel bir hüzün yaşadım sayenizde teşekkürler.
    Ali İsmail'e gelince o artık Eskisehirin oldu.nur içinde yatsın
    :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversiteyi burada okudunuz herhalde, gençliğin en güzel yılları, hayatın bütün yükü henüz omuzlarınıza binmemişken. Özlemekte çok haklısınız :)
      Hüzünle de olsa, ruhunuzun derinlerdeki bir teline dokunabildiğime memnun oldum. Biriktirdiklerimiz bizi biz yapar aslında.
      Keşke Ali İsmail de fakültesini bitirip gidebilseydi ama gençliğine hiç acımadılar ve o artık hep Eskişehir'lilerin kalbinde yaşayacak.
      Hissettiklerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler.
      Sevgilerimle

      Sil
  6. Amin. Ali İsmail'in heykelini yapmalarına çok sevinmiştim bende, hele de avucundan su içecek kuşlar dediklerinde. Allah rahmet eylesin. Biz İstanbul'da henüz kar göremedik :( . Sahile çok yakın oturduğumdan yüksek yerlere yağsa bile buraya yağması çok zor oluyor. Seviyorum ama nafile :) Tadını çıkarın bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadını çıkarmaya bakıyorum ama ciddi soğuk oluyor, o yüzden evden çok mecbur kalmadan çıkmıyorum. Emekli olmanın en güzel taraflarından biri bu işte. Yıllarca kar buz demeden işe gittim geldim, şehir dışı görevlere gittim. Şimdi işe gidenlere pencereden bakıyorum :))
      İstanbul'da fazla kar yağmaz zaten, yağsa da tutmaz ama çevrenin soğuğu ve nemin etkisiyle iyi üşütür.
      Ali İsmail artık en kıdemli Eskişehir'lilerden...

      Sil
  7. taduını cıkartmak laızm ama cok soguktur eskısehır ....ıstanbul buzzzzzz ama kar yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bardağın dolu tarafını görmek daha sağlıklı :) Gündüzleri fena değil ama geceleri gerçekten çok soğuk oluyor. İstanbul'un neminden dolayı olduğundan daha soğuk hissediliyor.
      Ne iyi ettiniz de geldiniz :)

      Sil
  8. Eskisehiri bir kac ay once ziyaret etmistim. Resimlerle tekrar oralara gittim. Guzel insanlari ile harika bir sehir. Sevgiler.Belediye baskaninizi hizmetlerinden dolayi tebrik etmeden gecemeyecegim.

    YanıtlaSil
  9. Ah, ne güzel ! Belki de bir yerde yan yana geçtik :)
    Yılmaz Hocanın bu şehre gerçekten inanılmaz katkıları var ve herkes tarafından çok seviliyor.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Ben bir Eskişehir'li olarak kara bayılıyorum,geçen yıl pek kar görmedik bu sene bol yağsın bizde kara doyalım diyorum :) sevgiler Nowa hanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl daha çok kar göreceğiz galiba :) Her doğa olayının ayrı bir faydası ve güzelliği var. Keşke doğa ile çok daha iç içe yaşayabilsek de bunların daha çok farkında olabilsek.
      Minik beylere öpücükler, sevgiler.

      Sil
  11. bugün bursa'da buluştu karla mutluyum:))
    tadını çıkaralım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seviyorsanız, gözünüz aydın !
      Geçen yıl sadece bir defa kar yağdı, o da tutmadı. Halbuki kar yağışının o kadar çok faydası var ki. Tarlalara, su kaynaklarına, hastalıkların azalmasına....

      Sil
  12. Ayyy Nowa Hanım ne güzel görüntüler yakalamışsınız! ben de çok istedim karda çıkayım biraz fotoğraf çekeyim ama bu aralar biraz yoğunluğumdan ötürü pek çıkamadım, umarım bu güzel manzara tekrar bizimle olur. Ama bir de buz tutmasa yerler, sevmediğim yanı o iştee:))))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy o buzlanma işinden ben de çok çekiniyorum. Kar çok güzel, soğuk da bir derece ama buzda birkaç defa düşmüşlüğüm olduğu için hiç istemiyorum ben de.
      İnşallah gene lapa lapa yağar sen de o harika fotoğraflarından çekersin :)

      Sil

İçinizden nasıl geliyorsa.