8 Ocak 2016 Cuma

KOLAY VE PRATİK ELBİSE DİKİŞİ

Dikiş dikenler bilir, herkes bilgisi 
becerisi ve alışkanlıkları doğrultusunda
kalıp kullanır. İşin ustaları, dikecekleri 
modelin kalıbını kendileri çıkarırlar. 
Kimilerinin bir ana kalıbı vardır, 
dikmek istedikleri modelin kalıbını, 
bunun üzerinde gerekli değişiklikleri 
yaparak elde ederler. Bir başka 
yöntem ise Burda gibi dergilerin 
kalıplarını kullanmaktır.
Bir de, nispeten daha basit ve 
genellikle vücuda tam oturması 
gerekmeyen modeller vardır. 
Biraz da olsa dikiş tecrübesi olan, 
hatta ilk defa deneyecek olanların bile rahatça dikebileceği modeller bunlar. Ben sıkça kullanıyorum. Belki başkaları için de yararlı olur diye paylaşmak istedim. 
Bir kıyafetin şık olması için karmaşık olması gerekmiyor, haksız mıyım ?
Pratik bluz ve tunik kalıplarını burada paylaşmıştım. Umduğumdan çok daha fazla ilgi gördü. Gelen yoğun talep üzerine, elbise kalıplarını da derleyip topluca yayınlıyorum. Haydi herkese kolay gelsin ! Bol bol dikin, seve seve giyin.
Fotoğrafları büyütmek için üzerlerine tıklayın.






 40 Beden ^


 50 Beden ^



 40 Beden ^




42 Beden ^



 42 Beden ^

44 Beden ^

 42 Beden ^

 40 Beden ^
42 Beden ^
 40 Beden ^
 46 Beden ^
 46 Beden ^
 50 Beden ^

 42 Beden ^

 42 Beden ^
 44 Beden ^
42 Beden ^ 




 40 Beden ^
46 Beden ^ 

 44 Beden ^

 44 Beden ^
 40 Beden ^









 40 Beden ^









48 BEDEN :
50 BEDEN:

46 BEDEN:

40 BEDEN (L) :


44 BEDEN :






40 BEDEN :

54 BEDEN :



25 yorum:

  1. Arşiv sağlam olmuş ;)) Çok güzel basit ve pratik yöntemlerle çok şık kıyafetler elde edilebiliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimden biliyorum, bazen dikişi gözümüzde çok büyütüyoruz. Ama dikişten dikişe, modelden modele çok fark var. Kolay ve kullanışlı modeller olduğunu bilmek insana cesaret ve dikiş isteği veriyor. Ondan sonra herkes istediği kadar ilerleyebilir.
      Sevgilerimle

      Sil
    2. Çok güzel toparlamışsınız, elinize sağlık.

      Sil
  2. Herbiri şahane modelle,r bir kaç tanesi benim zulamda da var .Teşekkürler Nowa'cığım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne güzel, bol bol dikişler, güzel güzel gezmeler olsun. :)

      Sil
  3. Son zamanlarda dikiş makinası kullanabilme arzum tavan yapsa da (elbisede gözüm yok, bir yastık diksem, şapkayı havaya atacağım vallahi)hala cesaret edemedim :((

    Belki bir gün! O zamana kadar ancak bakarım resimlere ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz bana kanaviçe konusunda cesaret verdiniz, inşallah ben de size dikiş konusunda cesaret veririm. :) Gerçi kendime diktiğim elbiseleri burada sergilemeyi pek sevmiyorum ama yukarıdaki gibi kolay örnekler belki iş görür.
      Yastık falan dikmek aslında sizin için son derece kolay işler ama mesele ( her ne ise ) çekincelerinizi alıp bir kenara koymakta.
      Selam ve sevgilerimle

      Sil
  4. Bir sürü emek verilmiş. Palaşım yapılmış. Bu faydalı yayın için teşekkürler. Bluz modellerini ayrıca kaydetmiştim. Bu elbise modellerinide şimdi kaydedicem. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Funda'cığım ne tatlısın, senden bu sözleri duymak ne güzel. Çok teşekkürler.
      Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  5. Emeginize teşekkür ederim muhtesem bur arsiv olmus. Cogunu kaydettim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaradığına çok sevindim. Değer verip ve zaman ayırıp yorum yazmanız büyük incelik, çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. NOWACRAFT TAM BENLİK :) DİKİMLERİNİZİ TAKİP EDİYORUM BEN YENİ BAŞLADIM SİZİN GİBİ OLMAK İSTİYORUM. ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, size hitap ettiğime çok sevindim !
      İstemek, başarmanın büyük kısmı. Dikiş makinesi de aldığınıza göre önünüzde bir engel kalmamış. Heves ettikçe, yaptıklarınızdan keyif aldıkça dikişte ilerlersiniz. Başarılar dilerim, kolay gelsin !

      Sil
  7. DESTEĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. PAYLAŞIMLARINIZ BENİM ÖNÜMÜ AÇAÇAK. ŞİMDİLİK SÖKÜKLERİMLE İŞE BAŞLADIM DEVAMI BENİ ÇOK HEYECANLANDIRIYOR. FAKAT MÜTHİŞ BİR YOLMUŞ DİKİŞ DİKMEK.

    YanıtlaSil
  8. Çok teşekkür ederim kızıma şifon elbise dikmek istiyordum nasıl keseceğimi bilmiyordum sayenizde fikir edinmiş oldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, çok sevindim :) Size kolay gelsin.

      Sil
  9. Harika kıyafetler, bakınca hepsi çok kolay dikilebilecekmiş gibi görünüyor.Tek eksik biraz cesaret

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben yazlık elbise dikmek istiyorum biraz kiloluyum da büyük beden bulamadım ya da ben göremedim sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatli bakarsanız 46,50 beden kalıpları var. Mesela yukarıdan 3. fotoğraftaki kalıpta ise kumaş eninin tamamı kullanılmakta ve çok büyük bedenler için de rahatlıkla olur. Kolay gelsin.

      Sil
  11. Harika paylaşımlar için ÇOKK TEŞEKKÜRLER.. EMEĞİNİZE SAĞLIK.. <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaramasına çok sevindim, yazdığınız için de teşekkürler.

      Sil
  12. Nova cok tesekkürler ama bunlar kaç beden icin? 38 bedene göre nasıl uyarlayabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgi göstermenize çok sevindim :)
      Fotoğrafların çoğunun yanında Beden No ları bulunuyor.
      Bedenler arasında 2cm fark olur.Yani 40 beden bir kalıbı 38 beden haline getirmek için 2cm eksiltmek yeterli olur.

      Sil
  13. Yanıtınız için çok teşekkür ederim:) sevgiler

    YanıtlaSil

İçinizden nasıl geliyorsa.